sunnuntai 7. lokakuuta 2012

But he thinks he'd blow our minds

Viime aikoina olen tutustunut jälleen uuteen musiikin supertähteen, nimittäin David Bowieen. Eilen illalla ajauduin  pitkästä aikaa kuuntelemaan Starmanin, ja mieleeni jysähti muisto menneisyydestä.
  En ollut kovin vanha, varmaan vain 11 tai 12 vuotias. Muistan kuinka istuin keittiössämme, yksin, vanhempani olivat myöhään töissä ja olin isoveljieni vahdittavana. Oli varmaan joulukuu, sillä muistan paketoineeni äitini joululahjaa. Koska veljeni istuivat suljettujen ovien takana omissa huoneissaan, ainut seurani oli radio. Radiosta tuli jokin avaruusaiheinen radio-ohjelma. Olen varmaan jo sanonutkin tämän, mutta sanotaan nyt vielä. Varmaan kymmenenvuotiaasta asti tähdet ja avaruus ovat olleet minulle suuri intohimo, kiinnostuksen kohde joka on kestänyt jo melkein kuusi vuotta. Joten tottakai kuuntelin ohjelmaa mielenkiinnolla.
  Muistan vielä ensimmäisen kerran, kun kuulin Starmanin. Se oli tuona joulukuisena iltana, hämärässä keittiössä. Enhän sitä tuolloin tiennyt, mutta nyt kun ajattelee, tajuan kuinka suuren vaikutuksen tämä kappale oikeastaan tekikään. Vuosien ajan kappale kummitteli mielessäni, kunnes satuin taas kohtaamaan sen- radion kautta. Tunnistin ainutlaatuisen kertosäkeen välittömästi- ja siitä lähtien Starman on ollut elämäni soittolistalla, enemmän tai vähemmän soitettuna, mutta siellä silti.
  Upea kappale. Suosittelen!

2 kommenttia:

  1. Mun lemppari on "Life On Mars?", koska siinä on hyvät sanoitukset ja melodia, mainitaan Lennonia ja Mickey Mouse'a, kerrasaan hyvä! Mutta onhan Starman myös ihana klassikko. Terv. Fani

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos oikein paljon kommentistasi!
      Itse asiassa olen aivan samaa mieltä: Life On Mars on oma suosikkini- ne sanoitukset yksinkertaisesti ovat täydelliset!

      Poista

Keep Blogger tidy- hate only when necessary!